Dienstag, 1. April 2014

Beginning

Hi everyone!

Who knows me, knows that I love to cook! Specialy if it's healthy or sweet (haha) But even then, I want it to be as healthy as possible...
Since a long time I wanted to publish my recepies and finally I could decide to start a blog. Here I'm going to write everything I think it's good to about health and my favorite recepies! They're gonna be mostly vegeterian, vegan or even basic*. also you'll find many cake and cookie recepies, but don't worry, they're all low fat and only with healthy ingredients! ;) So when I write "sugar", prefer brown or better muscovado sugar or juice of the agave, for "butter" find low fat one or the plant alternative and so on...

So, I hope you enjoy my blog and have fun if you're trying some recepies...


* basic food are considered all the foods their ph value is low. That means most of the vegies and fruits, almonds, dried fruits... But no meat, wheat or milk products, coffee, alcohol or any processed food. 



Hallo liebe Leute,

Ich ernähre mich gerne gesund und liebe es zu kochen. :)
Schon lange habe ich daran gedacht meine Rezepte zu veröffentlichen, habe es aber bis jetzt noch nicht zu Stande gebracht! Schon lange esse ich vegetarisch, da ich kein Fleisch mag und mir die Tiere Leid tun. Endlich habe ich mich entschieden, dass es der richtige Zeitpunkt ist diesen Blog zu beginnen. 
Wenn ihr in den Rezepten "Zucker" seht, ist Rohrohrzucker oder Muscovadozucker gemeint, auc Agavensaft ist in Ordung. Bei Butter möglichst eine Variante mit weniger Fett wählen oder ganz zur pflanzlichen Alternative wechseln.

Hier kommen meine ersten Rezepte, die meisten vegetarisch, manche vegan oder sogar basisch! ;)

Viel Spass beim Kochen und geniessen!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen